Mi az értékbecslés?
Értékbecslésről akkor beszélünk, amikor a hivatalos értékbecslő, egy helyszíni szemlét követően megállapítja az ingatlan, vagy ingóság értékét. A meghatározott értékösszeget írásos elemzéssel támasztja alá. A becslésért értékbecslési díjat számolnak fel. Az értékbecslésre leggyakrabban adásvételkor, vagy hitel fedezet felajánlása kapcsán, banki műveletekhez van szükség.
Mikor lehet szükség értékbecslésre?
- Ingatlan eladás esetén, hogy biztos legyen benne, hogy a jó áron adja el ingatlanját
- Ingatlan vásárláskor, hogy tisztában legyen a kínált ingatlan valós forgalmi értékével
- Banki hitelfelvételkor fedezethez szükséges az ingatlan értékének meghatározása
- Öröklés esetén, vagy akár csak érdekli mennyit ér saját ingatlanja
Mindezek esetén Ön egy független és hiteles szakvéleményt kap kézhez, mely egyaránt alkalmas banki hitelfelvételhez, bíróságon akár peres ügyekhez, családi vagyonmegosztáshoz is.
Az ingatlan értékbecslés folyamata
- Telefonos egyeztetés, szükséges információk és iratok egyeztetése. Az értékbecslés céljának meghatározása. Időpont egyeztetés telefonon
- Helyszíni szemle, melynek során megbízási szerződés kötünk az ügyféllel, majd fotókat készítünk és feljegyezzük az ingatlan adatait
- Az ingatlan, telek stb. értékének meghatározása, értékbecslés elkészítése a legmegfelelőbb értékbecslési módszertan kiválasztásával
- A kész értékbecslést eljuttatjuk a banknak / Önnek elektronikusan, illetve nyomtatott formában is (postán vagy személyesen)
Felméréshez szükséges iratok
- 30 napnál nem régebbi tulajdoni lap másolat (ügyfélkapun akár ingyenesen is lekérhető). Családi házak, egyéb felépítményes ingatlanok esetén, 30 napnál nem régebbi térképmásolat is
- Szintenkénti alaprajzok (ha van, akkor építész tervből)
- Ha van, akkor építész műszaki leírás másolata
- Ingatlan méretei, fontosabb adatai